קופות ממוחשבות - הפתרון המושלם להגדלת הכנסות ורווחיות העסק

קופה ממוחשבת לקבלת החלטות מבוססות מידע בחנות

 

בחנות מינימרקט שכונתית ממוצעת מתקבלות מידי שבוע אלפי החלטות בנוגע להזמנת סחורה לחנות.

לקבל מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. ניתן גם לחייג: 052-2820554

באותה חנות מתקבלות באותו שבוע מאות החלטות מורכבות בנוגע למחירים .

האם החלטות אלה אופטימאליות? ממה הן מושפעות ?

 

בשנת 2017  עדיין רוב ההחלטות המתקבלות בניהול החנות ,הינן החלטות מבוססות על ניסיון ותחושות בלבד.

כל החנויות מצוידות בקופות ממוחשבות שומרות בתוכן אוצר ממשי והוא מידע מדויק על רמות הביקוש לכל פריט ,קבוצה או מחלקה בחנות.

ניתוח ביקושים המבוסס על מידע מדויק ממחשבי החנות יכול להביא לגידולים של עד 30% בפדיון ולשיפור של 6%-9%  ברווח החנות .בנוסף להפחית את רמות המלאי ב20%  ולשפר את האפקטיביות של המבצעים בחנות לצרכן

 

על מנת להיכנס לתהליכי אופטימיזציה יש לקיים תנאים מקדימים ברמת החנות:

  • תשתית מידע נכונה = אין מחלקה כללית וגם לא פריט כללי
  • כל פריט מעודכן במחיר קניה ומכירה , שם ספק, שם קבוצה אליה הוא שייך וברקוד נכון
  • ניהול מלאי ברמת החנות למי שרוצה להפחית את רמת המלאים ולחסוך כסף
  • התאמה של מגוון החנות לביקושים האמתיים

 

מה אנחנו מוצאים בחנויות היום?

  • אי זמינות נתונים
  • מנהלים ובעלים של החנויות לא מאמינים לנתונים
  • לא משתמשים בנתונים לביצוע הזמנות נכונות של סחורה
  • חוסר ידע של מנהלים בהוצאת דוחות ניהוליים
  • “פחד” מניהול מלאי במחשב למרות שתהליך כזה חוסך כסף רב לחנות
  • אין מדידה של מבצעים או ביצועים של קטגוריות ומחלקות
  • תשתיות מידע רעועות ולא מדויקות כלומר אלפי פריטים חסרים חלקי מידע כמו שם ספק, מחיר קניה עדכני, שם קבוצה או מחלקה

מה צריך לעשות?

  1. להפנים שמידע נכון ושימוש בו יכול לשפר את ביצועי החנות בהגדלת פדיון , בהגדלת רווח וחיסכון בעלויות כלומר למכסם את ביצועים של החנות.
  2. להבין שהשקעה בשיפור קטלוג הפריטים שיכיל את מירב הנתונים מחזירה את ההשקעה במהירות מדהימה
  3. להקפיד על פתיחת פריט בקופה הממוחשבת תוך מילוי כל הנתונים שאנחנו יודעים על הפריט.
  4. לתחזק את תשתיות המידע באופן קבוע ולנהל בעזרתם את החנות
  5. לרכוש מיומנות בהפקת דוחות מנהלים שיעזרו לנו לשפר את ביצועי החנות בצורה אופטימאלית.

 

נצלו את תקופת הקיץ ,אין חגים ,ויש מספיק  זמן לטפל בתשתיות.

לאחר שעדכנתם את קטלוג הפריטים:

  • הוציאו דוחות  ניהוליים
  • טפלו במגוון החנות. הוציאו פריטים מתים מהמדפים
  • ערכו בקרה תקופתית לתמחור כל הפריטים (יש שם כסף שמסתתר)
  • הקצו שטחים למוצרים על פי ביצועיהם .
  • התחילו למדוד אפקטיביות של מבצעים.
  • תפסיקו לפחד מניהול מלאי במחשב (מהלך שיחזיר כסף לבנק)

 

תחשבו על העתיד , התחרות תלך ותגבר מי שרוצה לשרוד ולשפר את ביצועיו חייב להיערך עם קופה ממוחשבת ברמת הנתונים בחנות ולהתבסס על מידע שקיים במחשב  ולא על ניסיון ותחושות שיובילו אותו לשגיאות שלפעמים יהיה קשה לתקן.

 

העסק שלי בעוד 5 שנים

חנויות רבות בשוק הפרטי עומדות מול התחרות המתגברת ובעליהן שואלים את עצמם איך העסק שלי יראה בעוד חמש שנים האם החנות מצליחה להדביק את החידושים הרבים?

האם הציוד שלי בחנות מתאים? האם הנראות של החנויות החדשות המוקמות ב 2017   גורמות ללקוחות שלי לתפוס את החנות כמיושנת, לא מחדשת ?

 

בשנת 2017  אחת המגמות שמובילות את השוק הפרטי היא חוסר הצלחה של חנויות קטנות ובינוניות לשרוד את התחרות המחריפה  מול הרשתות המחפשות  מיקומים בתוך השכונות של הרשתות ומבינות שחנויות שכונתיות הן פוטנציאל רווח מצוין .

בשכונה בה אני גר נרכש המינימרקט השכונתי (250 מטר) על ידי רשת מובילה ואני פוגש הצעות כאלה לחנויות הממוקמות בשכונות עם פוטנציאל מכירה שמזוהה על ידי הרשתות .

האם החנויות הפרטיות מסוגלות להתמודד עם התחרות הגוברת והולכת?

התשובה בוודאי שאפשר .

איך נתמודד?

1.לשמור על ייחודיות ,להבין למה הלקוחות מגיעים אליכם ולחזק את הקטגוריות שאותן מחפשים הלקוחות.

בחנות שכונתית נכון לחזק את הקטגוריות הטריות: חלב (להרחיב מגוון ,להחליף מקררים ישנים בחדשים כדי שהתצוגה והנראות יאפשרו בחירה קלה יותר לקונים) ,ירקות כולל ירקות מצוננים שאי אפשר בלעדיהם בחנות ,לחם  (להרחיב מגוון ) לחם היא כיום אחת המחלקות הרווחיות ביותר בחנות ועוף  ארוז מצונן שחודר במהירות למקררים בחנויות בשוק הפרטי ונותן מענה מצוין לצורך של הלקוחות שמשלימים קניה בסוף השבוע למצוא גם עופות ובשר מצונן בחנויות שלכם.

2.לחדש את נראות החנות ,לא לתת לחנות להישאר עשר שנים אחורה מבחינת הנראות, לסדר את החנות לפי   דוחות על ידי קופה רושמת הממוחשבת.

  1. אל תניחו לשגרה היומית הקשה לשחוק אתכם תקפידו על נהלי עבודה קבועים ותהליכי עבודה נכונים
  2. אל תחלמו לנסות להתחרות במחירים מול הרשתות זו שגיאה ששוחקת את הרווח ואת היכולת שלכם לנהל את החנות לכיוון הנכון.

 

מה  צריך לעשות?

  1. לקבוע  מטרה איך אני רוצה שהעסק שלי יראה בעוד 5 שנים ולקבוע אבני דרך ולוחות זמנים להשגת המטרה.
  2. קבלו החלטות מבוססות מידע והכינו תחזיות קדימה על בסיס מידע זה.
  3. השקיעו בהדרכה מקצועית של העובדים שלכם זוהי השקעה שמחזירה את עצמה פי כמה וכמה
    עובד שמבין מה הוא עושה חוסך לכם שעות ניהול ,מקצר את זמני העבודה ומיעל את עלויות התפעול.
  4. לנהל את החנויות ולא לטבוע בים העבודה היומיומית ולשכוח מהמטרה שהצבנו לעצמנו.
  5. דאגו להגיע אל אבני הדרך שהצבתם בתכניתכם ותרגישו שכל אבן דרך מרימה את העסק אל המטרה.

 

 ניהול חנות קמעונאית דורשת מאמץ רב ממנהלי העסק ,אין רגע מנוחה בכל סוף יום מחכה לכם הבוקר שלמחרת.

 בכל סוף חודש שהגעתם לשיא מכירה או שיא רווח למחרת מתחיל חודש חדש וחזר חלילה

שגרת העבודה שוחקת והתחרות המתגברת מתסכלת.

הדרך להתמודד היא הצבת מטרה לעסק לטווח רחוק ולכוון את כל הפעילויות ,ההתחדשות של העסק לקראת השגת המטרה.

 

בהצלחה.

קופה ממוחשבת לעסק – היא עסק למקצוענים בלבד

 

שמח לייעץ ללא עלות לכל מתעניין ולכל מי שיהיו לו שאלות נוספות או הערות

ציון ניסים 2820554 –052

כל הזכויות למאמר זה שמורות לציון ניסים, אין להעתיק או להשתמש במאמר זה ללא קבלת רשות מהכותב.