קופות ממוחשבות - הפתרון המושלם להגדלת הכנסות ורווחיות העסק

ניהול שטחי מדף באמצעות קופה ממוחשבת 

ניהול שטחי מדף הוא תהליך שרוב הקמעונאים הפרטיים מזניחים ונותנים לו משמעות פחותה, את סידור המדף ואת ההחלטות החשובות כמו: איפה למקם את המוצרים המובילים? כמה “פנים” לתת לכל פריט על המדף?

הם נותנים לעובדים לעיתים לא מנוסים וללא רמת ידע והבנה של משמעות סידור המדף והשפעתו על המכירה ועל רווחיות החנות.

לקבל מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. ניתן גם לחייג: 052-2820554

כמה כללים חשובים בניהול שטחי המדף:

  • לפריט המוכר ביותר יש להקצות את השטח המתאים לחלקו בקטגוריה
  • פריט שמהוו 10% ממכירות הקטגוריה צריך לקבל שטח של כ10% משטח המוקצה לקטגוריה ,פעמים רבות המוצרים המובילים הם הנפגעים העיקריים בהקצאת שטחים ומוצרים חדשים או חלשים מקבלים מקום על חשבון מוצר מוביל זוהי טעות כפולה בפעם הראשונה אנחנו מקטינים את המלאי של הפריט הנמכר במדף.
  • זהו בעזרת קופות ממוחשבות את 100 הפריטים המובילים בחנות והקצו להם שטח מתאים לכמויות שהם מוכרים, מדף במוצרים יבשים צריך להכיל מלאי של שבוע וחצי עד שבועיים מכירה.
  • הקצו שטח לכל קטגוריה בהתאם לנתח שלה במכירות הכספיות והכמותיות של החנות.
  • עודף פריטים בקטגוריה גורם לנו תמיד לתת לקטגוריה שהמכירה שלה חלשה , יותר שטח ממה שמגיע לה באמת

“הקטגוריה עתירת פריטים ואין לי מקום לכל הפריטים ,אני חייב להתפרס בשטח על חשבון קטגוריות אחרות  אחרת לא אוכל להציג את כל הפריטים”.

משפט שאני שומע בכל חנות שבעל החנות מתרץ את השטח שהוא נותן לקטגוריה למרות שביצועי המכירה שלה חלשים.

  • הקפידו לקבוע מראש את השטח והמיקום של הפריטים המובילים ,אל תניחו את קבלת ההחלטות בידי הסדרנים או בידי הספקים, דעו כמה שווה כל פריט בנתח שלו מהקטגוריה תכנון נכון יגדיל את המכירות והרווחיות במדף
  • תקשיבו לקונים שלכם הם אומרים לכם בדיוק מה הם רוצים .איך הם אומרים לכם? התשובה בקופה .הוציאו דוחות קופה ממוחשבת ודעו את המצב האמיתי של המכירות ,המספרים יפתיעו גם את המנוסים שבכם.

ניהול שטח מדף באמצעות קופה ממוחשבת – היא עסק למקצוענים בלבד

לאחרונה בחנות שביצעתי בה עבודת יעוץ לחנות מצאנו כ5000 פריטים פעילים שמוכרים מתוכם כ-200 פריטים מכרו 50% מהפדיון של החנות, אם היו מסדרים את החנות על פי רצון הקונים, מורידים פריטים לא מוכרים ומדגישים מיקום ותצוגה של הפריטים המובילים היו משפרים את המכירה והרווחות של החנות בלפחות 10% תוספת.

בשמיעה ראשונה זה נשמע אבסורד, אבל העובדות מדברות בעד עצמן , ניתן לנצל את המצב הרגוע במכירות השורר כיום בארץ כמנוף להצלחה – בהתארגנות נכונה לניצול אופטימלי של שטחי המדף בחנויות הצליחו חנויות להגדיל רווחיהן בתקופה האחרונה.

כדי לשרוד בתקופה שוק רווי מתחרים בעלי חנויות משקיעים מחשבה, כסף וזמן רב כדי למצות את כל הדרכים למקסם את הרווח אותו הם יכולים להפיק מכל שטחי המדף בחנות ולנצל את המיתון כמנוף להצלחה.

יש כאלה שאף הצליחו לשפר את רווחיותם בימים אלה בעשרות אחוזים.

נקודת החוזק של חנות פרטית נובעת גם מהעובדה שהאופי של חנות פרטית מאפשר גמישות והתארגנות מהירה יחסית לשינויים בניהול האסטרטגי של השטחים המסחריים .

במאמר זה טפלנו בנושא ניהול שטחי המדף בחנות ותכנון המגוון בחנות במטרה להגדיל את הרווחיות בחנות.

קונים אוהבים מגוון רחב (“יש כאן את כל מה שאני מחפש בחנות”) ,אבל עודף מגוון הוא חרב פיפיות בניהול המדף.

עודף פריטים על המדפים מקשה את הבחירה של הקונים והתוצאה המתקבלת היא הפוכה: ככל שהמדף יהיה עמוס יותר בפריטים יקנו ממנו פחות.

מדף שיהיו בו פחות פריטים ימכור יותר קמעונאי שיודע את נתוני החנות שלו יבצע דילול של פריטים לא מוכרים שיפנו את השטח לטובת הפריטים המוכרים.

בצעו הזמנה מול הספקים על בסיס דוחות מחשב שיתנו נתונים מדויקים כמה יחידות מוכר הפריט בשבוע אל תסמכו על הבטן שלכם היא כמעט תמיד תוביל אתכם להזמנה לא מאזנת או עודף הזמנה או בעיקר חוסר הזמנה לפריטים המובילים.

בהצלחה.

שמח לייעץ ללא עלות לכל מתעניין ולכל מי שיהיו לו שאלות נוספות או הערות ציון ניסים  052-2820554

כל הזכויות למאמר זה שמורות לציון ניסים, אין להעתיק או להשתמש במאמר זה ללא קבלת רשות מהכותב.