קופות ממוחשבות - הפתרון המושלם להגדלת הכנסות ורווחיות העסק

תוכנה לקופה ממוחשבת

תוכנה לקופה ממוחשבת היא תוכנת הקופה המותקנת על גבי הקופה הממוחשבת והיא הנכס היקר והשימושי ביותר של העסק שלך.

לכן, בחירת תוכנות לקופות ממוחשבות לעסק, היא בחירה קריטית שמוטב לא לטעות בה !

המשתמשים בתוכנת קופה ממוחשבת מתחלקים לשניים:
1. המשתמשים הסטנדרטיים
2. המשתמשים החכמים

משתמשים סטנדרטיים בדרך כלל ישתמשו בתכונות הבסיסיות ביותר שהתוכנה מאפשרת להם, ויקבלו מענה סביר למדי מרוב התוכנות המצויות בשוק.
למשתמשים אלו נמליץ לקרוא את המאמר “כללי ברזל לרכישת קופה רושמת” ולכלכל את צעדיהם הבאים לאחר קריאה זו.

מאמר זה מיועד בעיקר למשתמשים החכמים המצפים להשיג ערך מוסף מתוכנת הקופה הממוחשבת:

בבואנו לרכוש תוכנה לקופה ממוחשבת, עלינו לבדוק מספר גורמים חשובים:

1. ראשית, בדיקה טכנולוגית:
מהי מערכת ההפעלה של התוכנה ?
עד איזו גרסת מערכת הפעלה התוכנה נתמכת ?
מהו בסיס הנתונים עליו יושבת התוכנה ?
מהי שפת התכנות בה כתובה התוכנה ?

נכון, הרוב המכריע לא מבין דבר וחצי דבר בטכנולוגיה המחשובית, אבל כהשוואה – האם מישהו מבין בטכנולוגיה של בלוקים לבניין ? כמעט אף אחד. אולם כשאדם מחליט לבנות בית – הוא בודק היטב היטב איזה בלוק עשוי בטכנולוגיה הכי מודרנית ואיזה בלוק ייתן לו את האיכות הטובה ביותר לביתו.
המערכות המומלצות ביותר כיום הם מערכות שעובדות במערכת הפעלה WINDOWS ונתמכות עד לגרסה 7 ובקרוב ביותר 8.
בסיס נתונים SQL-SERVER ושפת תכנות Dot.Net

2. שנית, בדיקת פונקציונאליות:
תתפלאו כמה פונקציות קיימות בעולם הקופות הממוחשבות, אין סוף !
לכן, כשאתם באים לבדוק מערכת תוכנה לקופה ממוחשבת – עליכם להכין רשימת פונקציות הכרחיות מבחינתכם ולבקש מנציג המכירות של החברה שהזמנתם – להדגים לכם את היכולות שלהם בכל נושא ונושא שבחרתם.
דבר זה יחסוך לכם זמן רב בבדיקה, יעזור לכם להיות ממוקדים בעיקר וימנע מכם להיסחף אחרי גימיקים חסרי משמעות יחסית אמיתית לעסק שלכם.
בלינק הבא תמצאו רשימת פונקציות עיקריות למערכת כזו.

3. שלישית, בדיקת רמת הידידותיות של התוכנה:
לידידותיות המוצר כלפי המשתמש יש ערך רב בקבלת ההחלטה הנכונה. אין יותר מתסכל מלהיתקע באמצע העבודה ולבזבז זמן עבודה יקר – רק בכדי לגלות לאחר שיחת טלפון עם המשרד שלחיצה על לחצן סמוי פותרת את הבעיה !
המלצה שלנו:
בקשו 5 דקות אינטימיות שלכם לבד עם התוכנה, ללא עזרת המדריך.
נסו להפעיל אופציות בסיסיות ולראות האם האופציות ברורות להפעלה עצמית, או מסובכות ודורשות עזרה והסברים – זה יחסוך לכם זמן רב בהמשך הדרך !

4. רביעית, רמת השרות של התוכנה:
מי שהגיע עד לסעיף זה הרוויח !
כמעט כל הלקוחות הלא מרוצים, נתקלים בבעיית השרות לתוכנה.
על מנת להבין מהיכן נובעות הבעיות ואיך ניתן לחזות אותם מראש, אנו נתמצת עבורכם את “חוקי היסוד” בנושא, שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

כלל א’ : לא משנה כמה אתם מכירים את התוכנה, או את החברה שמוכרת לכם את התוכנה, לא מתקדמים לפני שממלאים את הכללים הבאים:

כלל ב’ : בת כמה התוכנה ?
תתפלאו לשמוע, אבל דווקא תוכנות וותיקות – הן הרבה יותר בעייתיות מחדשות,
הסיבות לכך הן מגוונות אולם נזכיר חלק מהן: עבודה בכלי פיתוח ישנים, תחלופה של כח אדם במהלך השנים ואובדן ידע, כמות לקוחות גדולה יותר אשר מחייבת התעסקות מרובה יותר בתחזוקה מאשר השקעת זמן בפיתוח, חוסר מיומנות והיכרות של אנשי תמיכה עם טכנולוגיות ישנות, חוסר גמישות בתוכנה עקב מבנה היסטורי וישן שלא ניתן לשינוי של שלד התוכנה ועוד…

כלל ג’ : מי עומד מאחורי ?
חברות רבות יסבירו לכם שהמוצר שלהם הוא ה”טוב ביותר” ו”לוקח את כולם בכיס הקטן”, אבל כבר סיכמנו שאתם משתמשים חכמים – ובתור שכאלו, יש לכם את הכלים לבדוק את הכתרים שקושרים לראשם כל אותם נציגים:
לפיכך, השאלה הראשונה שתשאלו היא: מהו המפתח של אנשי התמיכה למול מספר העמדות !
לדוגמא: לרשת “אומני הבזאר” יש 5 סניפים, בכל סניף 2 קופות, סה”כ 10 עמדות.
לחברה שממחשבת את הרשת יש עוד 890 עמדות בלקוחות שונים אחרים.
החברה מעסיקה 2 אנשי תמיכה במשרה מלאה ועוד איש תמיכה בחצי משרה.
נמצא כי על 900 עמדות – יש 2.5 אנשי תמיכה – והממוצע עומד על איש תמיכה לכל 360 עמדות ! בשעות שהעובד של החצי משרה אינו נמצא הממוצע יורד ל-1 לכל 450 עמדות!

אל תסתפקו בתשובות כלליות כגון: ” יש לנו עשרה עובדים בחברה “, בדיקה מדוקדקת תמצא כי 2 עובדים בחצי משרה, אחת עובדת כפקידה/טלפנית, השנייה כמנהלת חשבונות, עוד אחד מנהל, עוד 2 מתכנתים – ואתם מקבלים תוצאה סופית של 3 אנשי תמיכה על 1300 עמדות.

5. חמישית: ערכים מוספים:
נסו למצוא ערכים מוספים לתוכנה כגון:
התוכנה נמכרת גם בחו”ל וכל הפיתוחים שמתבצעים לחו”ל מוכנסים גם בגירסה הישראלית, התוכנה תומכת בשת”פים עם חברות אחרות והשת”פ יכול לתרום גם לעסק שלכם, התוכנה יכולה להיות מופעלת מרחוק, או על ידי IPAD, או ע”י טבלט וכיו”ב…

6. שישית: משתמשים חכמים ממליצים !
לא יזיק בכלל לבקש מספר ממליצים “שפיצים” שמנצלים את התוכנה היטב ולבדוק איתם.
נכון, יש להיות מסויגים כי לרוב יתנו לכם טלפונים של “ממליצים סדרתיים”, אולם שווה לנסות !
הכי טוב יהיה לקבל רשימת לקוחות פתוחה של כל הלקוחות ובמידה ואותה חברה תהיה מוכנה לתת לכם רשימה שכזו, לברור מתוך הרשימה את בתי העסק שנראים לכם כמשתמשים חכמים, ולברר דרכם !

7. שביעית: מצגת !
לא קונים תוכנה לפני שמקבלים מצגת !
גם אם החלטתם שהתקציב שלכם מוגבל, או שאתם לא מתכוונים לשלם פער של יותר מ 30% בין 2 ההצעות שקיבלתם – לא מחליטים סופית לפני שיושבים ומקבלים מצגת על יכולות התוכנה.
כשתתרגמו את היכולות לכסף – לפעמים תגלו ששווה לשלם 100, 200 ואולי 300% יותר על תוכנה לקופה ממוחשבת מתאימה – כי בשורה התחתונה תרוויחו הרבה יותר ממנה.
זכור:
אתה לא קונה תפוחי אדמה, אתה קונה תוכנה שבנויה על ידע וככל שהידע רב יותר, כך גדל הרווח שתרוויח מהשימוש בתוכנה. אם תתייחס לתוכנה כאל מכשיר שיתן לך מקסימום רווח, אתה תקנה את התוכנה המתאימה ביותר ולא את הזולה ביותר.
טענות כמו: “כל התוכנות נותנות אותו דבר” שייכות כאמור לעיל למשתמשים הסטנדרטיים, וכבר סיכמנו שאתה משתמש חכם !

לסיכום:
אם צלחתה מאמר זה עד סופו – שאפו !
נשמח לקבל תגובה על התרשמותך מהמאמר.
ובכל מקרה – אנו בטוחים כי יישום של הנקודות במאמר – יביאו אותך לידי ההחלטה הטובה ביותר לעסק שלך . בהצלחה !

אשמח לייעץ לכל המתעניין לענות ולהגיב על כל שאלות נוספות או הערות.
בועז מצגר
052-6910126

כל הזכויות למאמר זה שמורות לבועז מצגר, אין להעתיק או להשתמש במאמר זה ללא קבלת רשות מהכותב.