קופות ממוחשבות - הפתרון המושלם להגדלת הכנסות ורווחיות העסק

קופה רושמת ממוחשבת מבצעים וסידור חנות

גורמים המשפיעים על המכירה בחנות וכלים להשגתם

מבצעי מכירה הדרך הנכונה

לקבל מידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם. ניתן גם לחייג: 052-2820554

בתשובה לשאלה מהם  הגורמים הכי משפיעים על הקונה בחנות? תמיד יקפצו הקמעונאים ראשונים ויגידו מחיר . כבר מזמן נבדק וגילו שזוהי לא הסיבה העיקרית להגעת הקונים לחנות  קיימות סיבות נוספות כמו: מבצעים אטרקטיביים, מגוון  נכון, זמינות המוצרים במדף, סידור המדפים וקלות בחירת המוצרים מהמדף

קופה רושמת ממוחשבת- גורמים המשפיעים על המכירה

לפני פתיחת מבצע צריך לשאול את עצמנו מהי מטרת המבצע? האם להגדיל את הסל או לחילופין למשוך קונים לחנותמחקרים שבדקו התנהגות קונים בחנות מזהים תסכולים שיש לקונים בתוך חנות מזון והם:

1. מוצרים האמורים להיות על המדף ונעדרים ממנו משום מה (בדרך כלל מוצרים מובילים)

2. תור מתארך בקופות

3.  קושי לאתר בחנות עובדים שיהיו זמינים ויספקו מידע

4. העדר תווי מחיר ברורים על המדף ועל גבי המוצרים (ללא מחיר לא מתבצעת קניה)

ניתן להפקה עי” קופה ממוחשבת .

 

  1. חוסר ידע של עובדים, המתקשים להצביע על המדף בו יימצא המוצר אותו מחפש הלקוח.
  2.  קושי לזהות את המבצעים המשתלמים לקונה

כלים שונים עומדים לרשות הקמעונאי לטפל בתסכוליו של הקונה ולהגביר את שביעות רצונו משהיה בחנות ועל ידי כך לגרום להגדלת סל הקניה בחנות.

 

כלי חשוב וזמין בקופה ממוחשבת ומשפיע ישירות על הגדלת הסל בו משתמשות כמעט כל החנויות הוא  מבצעי מכירה  אבל כמעט כולן מפגינות ביצוע חלש בתיקשור המבצעים  לקונה ובבחירה מוטעית  של מבצע מול מטרת החנות

כמה עובדות על מבצעים בחנויות בישראל

o     יצרנים ,קמעונאים וקונים אומרים שרוב המבצעים אינם אפקטיביים

o       אין כמעט תכנון יעדים, ניתוח והסקת מסקנות ואנחנו חוזרים על שגיאות העבר

o       לא שואלים את השאלה מה היה קורה אם לא הייתי עושה מבצע

o       רוב הקונים לא מודעים למרבית המבצעים (אין תיקשור מבצעים)

o       קונה עובר ליד מדף במשך 10-15 שניות, האם הוא ראה את המבצע ?

 

מהן שתי המטרות המרכזיות שלנו מול הקונים ?

1.להכניס יותר קונים

  1. להגדיל סל קניות

לכל מבצע יש להתאים את המבצע הנכון

עקרונות מנחים לתכנון מבצעים:

  • מיקום המבצע חייב להיות במקום בולט
  • המבצע חייב להיות מתוקשר בשילוט ברור ומובן (לא להרבות במלל)
  • להעביר בשילוט מסר פשוט רצוי שהקונה יבין מהר את התועלת במבצע
  • הפחתה זמנית של מחירים קמעונאיים מגבירה מכירות
  • לא להרבות במבצעים מקסימום עשרה מבצעים על רצפת החנות
  • האם התקיים מבצע כזה בעבר?  מה היו תוצאות המבצע?
  • בכמה גדלו המכירות? האם הושגה המטרה?
  • האם היו בעיות תפעוליות?

  • מבצעים להגדלת סל קניה:
  • חשיפת מוצרים שבקמפיינים בטלוזיה.
  • אריזות מיוחדות
  • השני בחצי המחיר
  • מוצרי אימפלס בקופות
  • מוכרנים בחנות
  • הקופאית כמקדמת בחנות
  • הוסף X ש”ח וקבל

    מבצעים למשיכת לקוחות לחנות
    :
  • פרסום מוצרים מובילים במחירים אטרקטיבים
  • שת”פ עם ספק לפרסום משותף
  • שת”פ דיוור ישיר לצרכנים באזור החנות
  • החנות נותנת שירותים נוספים:לוטו טוטו מכונות אוטומטיות

 

הספקים מציעים לנו כל חודש לבצע מבצעים על מוצריהם רובינו מצעים את המבצעים ללקוחות מבלי לבדוק מה מטרת המבצע? והאם היא תושג ?

רצוי לבחור בקפידה את המוצרים שיהיו במבצע ויזכו לתצוגה בולטת על רצפת המכירה לא להפריז בכמות רצוי פחות מבצעים אך מוצגים היטב ומשולטים בצורה ברורה לקונים .

 

בעזרת מבנה, עיצוב, סביבה וחלל אפשר לתכנן את החלל כך שיהיו בו נקודות בולטות או מושכות יותר מאזורים אחרים.

מעוניינים בפרטים נוספים על קופה רושמת? לחצו כאן >>  

איך יוצרים נקודת מיקוד בחנות:

  • שימוש בתאורה ממוקדת וחזקה יותר משאר התאורה בחנות תמשוך תשומת לב לאזור המואר ולהפך אזור חשוך בתוך אזור מואר

  • שימוש בצבעים חזקים באזור של צבעים שקטים או לבנים
  • בעזרת מתקנים – סטנדים , במות ,במות מבצע
    במות מבצע הן אזורים הקופצים לעין בגלל השונות שלהם מהאזור בו הם מוצבים.
    בדר”כ ננסה לשדר שמדובר במוצרים המהווים הצעה מיוחדת: מוצרים חדשים , מוצרים במבצע, עסקה טובה לקונה
  • סטנדים + שילוט מדפים
    מפוזרים בכל מיני מקומות בתוך נקודות הקניה בין מעברים בהם יש האטה של קונים והסטת תשומת הלב.
  • במות
    תצוגה של מוצרים/תיבות מוגבהת מרצפת החנות לרוב נהנית מכוח של תצוגה  ומתמקדת בסוג מוצר או מוצרים מסוימים ,משדרת מסר של משהו זמני ,הצעה חד פעמית ,הורדת מחיר, שיקול נוסף להקמתה כפתרון של עומס ואמצעי הצפיפות יתר של מדפים בחנויות ולגוון באמצעי התצוגה

 

דוחות מכירה מקופה ממוחשבת לפי מדף

 

תקשורת בחנות

משיכה והשראה מתוכננת שהקונה יתקל בה בתנועתו בחנות

 

בהצלחה.

 

קופה ממוחשבת לעסק – היא עסק למקצוענים בלבד

 

שמח לייעץ על  קופה ללא עלות לכל מתעניין ולכל מי שיהיו לו שאלות נוספות או הערות

ציון ניסים 2820554 –052

כל הזכויות למאמר זה שמורות לציון ניסים, אין להעתיק או להשתמש במאמר זה ללא קבלת רשות מהכותב.