קופות ממוחשבות - הפתרון המושלם להגדלת הכנסות ורווחיות העסק

במאמר זה נתייחס לחשיבות של הדפסת מדבקות ברקוד, תוך כדי שימוש בקופות רושמות ממוחשבות הנמצאות בבית העסק.

כל בית עסק המשתמש במערכת ניהול ממוחשבת מעוניין לקבל מקסימום ידע אודות התפעול השוטף של העסק, קרי: כמה מכירות נמכרו לפי קטגוריות, כמה רווח נצבר לפי חתכים שונים, אלו פריטים לא נמכרו ומהווים מלאי מת, מי הפריטים המובילים במכירות, מה מצב המלאי של כל פריט ועוד…

לשם כך חייב בעל העסק לנהל קטלוג פריטים מסודר. לרוב יגיעו הפריטים מסומנים ע”י תו ברקוד שמאפשר לזהות אותם בצורה מהירה בקופה הרושמת!

אך ישנו מצב בו הפריט מגיע ללא ברקוד ומקרה כזה על בעל העסק למצוא דרכים חכמות על מנת לזהות את הפריט בצורה מדויקת בקופה.

אחת השיטות היא הדפסת ברקוד לפריט – הדפסה זו בדרך כלל מודפסת בבית העסק עצמו ללא תלות בגורם חיצוני שידפיס את המדבקות וזאת תוך כדי שימוש במשאבים קיימים כדוגמת: מדפסת מדבקות ברקוד שולחנית, אקדח ברקוד ועוד!

מדפסת מדבקות ברקוד שולחנית
מדפסת מדבקות ברקוד שולחנית

שתי שיטות עיקריות להדפסת ברקודים:

1. שימוש במדפסת לייזר A4 והדפסת על דף מדבקות A4.
2. שימוש במדפסת מדבקות ברקוד שולחנית ייעודית והדפסה על גליל נייר מדבקות.

השיטה הראשונה היא הזמינה ביותר – כל מה שצריך לעשות הוא לרכוש מדפסת לייזר רגילה ומספר דפי מדבקות – להזין את התוכנה בגודל המדבקה ובתוכן שאנו רוצים שיודפס על המדבקה – ולהדפיס!

השיטה השנייה מורכבת מעט יותר – יש לרכוש מדפסת קופה טרמית מיוחדת וגלילי מדבקות להזין את התוכנה כנ”ל ולהדפיס. בשיטה זו עלינו להתחשב באורך החיים של הפריט על המדף, על מנת שנדע האם להדפיס על מדבקה טרמית (אורך חיי מדף קצרים מכיוון שהמדבקה דוהה) או באמצעות העברה טרמית מרדיד מיוחד המטביע דיו על המדבקה ומאפשר להדביקה על המוצר לאורך זמן רב ללא שזו תדהה.

כך או אחרת, בתום ההדפסה יש לנו מדבקות שעליהן ניתן להדפיס גם מלל נוסף כגון: שם הפריט, מחירו, מחיר מועדון, מידה, גודל, צבע, האם הפריט שקיל ועוד…

כעת, כל מה שנשאר הוא להדביק את המדבקה על הפריט ובכך להבטיח קבלת מידע מלא ומפורט על המכירות של הפריט כאמור לעיל.

לסיכום

הדפסת מדבקות באמצעות קופה רושמת ממוחשבת, היא כלי עזר חשוב ופשוט, לקבל מידע נכון על צבר המכירות שהעסק מייצר, ומאפשרת לנו לנהל מלאי מדויק גם על פריטים שלא מגיעים מבורקדים.

אשמח לייעץ לכל המתעניין לענות ולהגיב על כל השאלות או הערות!
בועז מצגר
052-6910126

כל הזכויות למאמר זה שמורות לבועז מצגר, אין להעתיק או להשתמש במאמר זה ללא קבלת רשות מהכותב!

>קראו גם על היתרונות של קופה ממוחשבת עם משקל