ניהול מבצעים ומועדוני לקוחות בשירות העסק
בעל עסק יקר,
הידעת ששימוש נכון בתוכנת המבצעים שמספקת לך קופה רושמת ממוחשבת, יכול להגדיל לך את המחזור לפחות ב 20%?!?!
במאמר זה אשר עוסק בניהול של מבצעים ומועדוני לקוחות בעסק נבהיר את חשיבות השימוש בתוכנת המבצעים של הקופה הרושמת הממוחשבת, אשר הפעלתה תקדם את המכירות של בית העסק שלך ותיצור אטרקציות ללקוחות המועדון ובהכרח תגדיל את המחזור והפעילות העסקית של העסק:
לפני שנתחיל חשוב שנשים דגש מרכזי על ההכרח לנהל קטלוג פריטים מאורגן וממוין ככל האפשר.
לקוחותינו אוהבים לקבל פירוט מלא של מה שקנו אצלנו, לבדוק אותנו אצל המתחרים ולקבל החלטות על קניה עתידית אצלנו בהתאם לנתונים שצברו.
קטלוג מסודר ככל האפשר ייתן לנו יתרון בהפעלת מבצעים סלקטיביים המגיבים לכל שינוי שאנו מזהים בהרגלי הצריכה של לקוחותינו.
לדוגמא: אם זיהינו ירידה במכירות של קטגורית כלי בית – נוכל מידית לצאת במבצע שמקנה 5% הנחה לכל הרוכש בסכום של 30 שקלים ומעלה מקטגוריה זו.
לא סידרנו את הקטלוג לפי קטגוריות? לא נוכל להגיב לירידה במכירות כי לרוב, לא נדע ממנה.
הבה נאפיין את סוגי המבצעים שברצוננו להציע ללקוחותינו:
1. מבצע כמות – המבצע השכיח ביותר, אנו ניתן הנחה תמורת רכישה גדולה יותר של סחורות.
2. מבצע קנה קבל – אנו מייצרים יעד קניה ללקוח ותמורתו מקנים לו פריטים שונים במתנה.
3. מבצע קנה, הוסף קבל – מבצע דומה לקודם אך בסופו הלקוח מוסיף סכום מופחת על מנת לקבל את ההטבה.
4. מבצע ריבוי סלים – מבצע המורכב מ 2 או 3 סלי קניה, אשר בכל אחד מהם פריטים שונים בכמות שונה.
5. מבצע הנחת סוף חשבון – מבצעים המתגמלים את הלקוח בהנחה קבועה בסוף חשבון.
6. מבצע קופון – מבצע המייצר קופון הטבה ללקוח, קופון אשר יוכל לממש אותו בקניה אחרת.
7. מבצע דירבון – מבצע אשר מאפשר ללקוח בקופה בסוף החשבון לבחור מוצרים נוספים של הדקה ה- 90 בהטבה.
8. מבצע מחירון – מבצע אשר תקף רק לחברי מועדון ובו מתבצעת הקניה במחירון מופחת מהמחיר הרגיל בחנות.
9. מבצע נקודות – מבצע בו הלקוח צובר נקודות תוך כדי קניה ויכול לממש אותם בהמשך כהנחה כספית.
קופות רושמות שמפעילות את המבצעים הנ"ל – מייצרות לך כסף, גידול במחזור וזרימת לקוחות גדולה!
ניהול מועדון לקוחות ומבצעים – אז איך עושים זאת הלכה למעשה?
שלב ראשון שלנו יהיה לארגן רשימת לקוחות מועדון.
אנו נייצר מבצעים מיוחדים עבור כלל הלקוחות, אולם מי שיצטרף ללקוחות המועדון שלנו – יזכה לאקסטרה מבצעים!
את הלקוחות נחלק לקבוצות (לא להיבהל -גם 2-3 קבוצות יספיקו) , כאשר לכל קבוצה תהיה הטבה עודפת לחברתה.
שימוש בדרוג קבוצות לקוח, יגרום ללקוח שלך לרכוש יותר על מנת לעבור לרמה הגבוהה יותר.
ברגע שיש לנו מועדון לקוחות – אנו מתחילים לבנות אותו בצורה נכונה ולפניכם מספר הצעות איך עושים זאת:
1. לקוח מקבל כרטיס חבר מגנטי – ובהציגו את הכרטיס בקופה מקבל את ההטבות המוגדרות לו.
2. לקוח משאיר את פרטי האימייל שלו – ומקבל דיווח שוטף על המבצעים בחנות – דרך הקופה.
3. לקוח מקבל SMSים מהקופה ישירות לנייד – "מבצעי חיסול מלאי רק היום" וכיו"ב…
4. לקוח מקבל דיוור שוטף – למייל או הביתה עם פירוט קניותיו המצטברות וההטבות להם הוא זכאי.
להלן השיטות בהם ניתן לתגמל בצורה ייחודית את מועדון הלקוחות:
1. שיטה פשוטה – הנחה קבועה בסוף חשבון ( ניתן להגדיר את ההנחה כך שלא יהיו כפל הנחות על מבצעים בחנות )
2. שיטת המבצעים – רק לקוחות מועדון זכאים למבצעים מיוחדים בחנות.
3. שיטת המחירונים – מחיר רגיל ללקוחות רגילים ומחיר מיוחד ללקוחות מועדון – המחיר יינתן אוטומטית בקופה.
4. שיטת הנקודות – זוהי השיטה החזקה מכולם – אנו קובעים מפתח למתן נקודות ללקוח ( לדוגמא 10 ש"ח = נקודה )
הלקוח צובר נקודות עם כל קניה – ויכול לממש אותם כהנחות בקופה או בפריטי מתנה.
היתרון בשיטה זו הוא, שהלקוח יעדיף לבצע את הקניה אצלך גם אם הוא יודע שאתה יותר יקר, מכיוון שהוא מקבל ערך מוסף על הקניה.
גם אם הלקוח שלך ילך לקנות אצל המתחרה, עדיין הוא זוכר אותך בגלל שיש לו.
נקודות זכות אצלך – ולכן בסופו של דבר, יחזור אליך ויבצע קניה על מנת לממש את הנקודות שצבר!
עד כאן עיקרי הדברים, ואצטט את דברי אחד מלקוחותיי שאמר:
"התחלתי עם מועדון הלקוחות ולא היו לי ציפיות גדולות, היום לאחר שנתיים – סך קניות המועדון מהווה 45% מהמחזור של החנות !"
לשאלות נוספות, יעוץ והכוונה ניתן לפנות אלי טלפונית,
בועז מצגר
ברק קופות ממוחשבות
עוד יכול לעניין אתכם: